close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לא בדיוק ג'אנק פוד – פיצה

מערכת שורשז אדר, תשעה26/02/2015

האם אפשר לאכול פיצה שהיא בריאה? פיצה מקמח מלא?

תגיות:
מדי שנה המודעות לבריאות גדלה ואנשים רבים מחליטים לזנוח את כל הקשור אל עולם הג'אנק פוד המעובד  ולאכול מיני מאכלים בריאים ודלי שומן. במאמר זה נסביר את התמורות שעובר עולם המזון המהיר וזאת בעקבות דרישותיהם של אנשים למזון בריא יותר.

טרנד הבריאות מוביל לשינויים
טרנד הבריאות הוביל אנשים רבים לחיפוש של כל מיני אלטרנטיבות קולינאריות טעימות ובריאות. אם בעבר, אנשים נהגו להזמין המבורגר או פיצה בלי לחשוב פעמיים על כמות השומן במאכל זה ושאר המרכיבים הלא בריאים, כיום רוב האנשים מודעים לעובדה שהמזונות אותם הם מחליטים להכניס אל גופם הם אלו שישפיעו על הבריאות שלהם ואיכות חייהם. מכיוון שהמעבר לאוכל בריא יותר אינו מעבר קל, במיוחד לאלו שאוהבים מזון מהיר ומכנים את עצמם "מכורים לג'אנק פוד", חלק מרשתות המזון המהיר המוכרות ביותר החליטו לעבור אל מזונות בריאים יותר, דבר שבא לידי ביטוי בהורדת אחוזי השומן ושימוש בחומרי גלם בריאים יותר, כמו למשל קמח מלא. אם בעבר, כל אחד מאיתנו חווה את הטרנד הירוק שעודד שמירה על איכות הסביבה וחברות רבות פרסמו שהן פועלות בהתאם לתקן הירוק, כיום מעוניינים לא רק בשמירה על הסביבה אלא גם בשמירה על הגוף.

מאכלים בריאים יותר- על מה מדובר?
רשתות המזון המהיר, בתי הקפה, המסעדות ומפעלים רבים שהחליטו שהם הולכים לאמץ את קו התזונה הבריאה יותר עושים זאת משתי סיבות:

אמונה- חברות אלו מאמינות שאוכל איכותי, מלא וטרי הוא מזון שיכול לתרום לגוף, לבריאות ולאיכות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו.
עסקי- המודעות לחשיבות המזון הבריא עולה מדי שנה והחברות יודעות שרק עסקי מזון שיצליחו לא רק לזהות את המגמה אלא גם לפעול בהתאם אליה, יצליחו לכבוש את שוק המזון גם בעתיד.
בכדי שעסק יצליח לאורך זמן בעליו חייב להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולזהות מגמות חדשות. במקרה הזה מדובר על מגמה של הפיכת המזון המהיר לאוכל עממי שעשוי מחומרים בריאים יותר, כמו למשל פיצה מקמח מלא, סלטים במקום צ'יפס ועוד.

אוכלים פיצה בריאה
אין אחד שמעוניין לאכול מאכלים שיגרמו נזק לגוף שלו ואין אחד שמעוניין להרגיל את ילדיו לאוכל "זבל" אם הוא יכול להזמין עבורכם אוכל בריא יותר ועדיין טעים. נכון להיום ניתן לראות הורים רבים שמגדלים את ילדיהם בצורה בריאה יותר, דבר שבא לידי ביטוי בלחמניות ופיתות מקמח מלא, ממרח תמרים וחרובים במקום ממרח שוקולד, אכילת ירקות, מרקים ללא תוספות ומונסודיום גלוטומט וכמובן עדיפות למזון מהיר בריא יותר כאשר יוצאים מהבית, כמו למשל פיצה מחיטה מלאה שכוללת סיבים תזונתיים, פחמימות מורכבות ומתפרק באיטיות יותר מאשר קמח לבן מעובד.

לסיכום, אנו חיים בעידן שתומך בבריאות ומסיבה זו גם רשתות המזון המהיר עוברות מהפך שמאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו לנהל אורח חיים בריא יותר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה